Home » Stefanos Xefteris

Stefanos Xefteris

Εικόνα1

Stefanos Xefteris

Stefanos.Xefteris (google.com)

Stefanos Xefteris studied Mathematics at the Department of Mathematics of AUTh, majoring in applied mathematics and completed his PhD in the Laboratory of Distributed Knowledge and Media Systems – School of Electrical and Computer Engineering of NTUA. He has worked as a research associate of ICCS (Institute of Communications and Computer Systems) of NTUA as well as in  the Medical School of AUTH, developing neural network algorithms for computer vision and machine learning applications. He also participated as a technical manager in research programmes (Horizon 2020) in the field of e-government and machine learning. Since 2017 he has been working as a research associate of the Elementary Education Department in the University of Western Macedonia teaching the courses “Educational Robotics”, “Development of STEAM teaching scenarios using robotics” and “Development of digital teaching material”. His research interests at the university include educational robotics and mixed / augmented reality learning environments. He has participated in conferences in Greece and abroad and has published several research papers. He is a member of the editorial board of the research journal “Engineering, Technology and Applied Science Research” and ETPE (Greek Scientific Union for ICT Education).

Recent Publications

  1. Xefteris (2021) “Developing STEAM Educational Scenarios in Pedagogical Studies using Robotics: An Undergraduate Course for Elementary School Teachers”, Eng. Technol. Appl. Sci. Res., vol. 11, no. 4, pp. 7358–7362, Aug. 2021.
  2. Αρβανιτάκης Ι., Παλαιγεωργίου Γ., Μπράτιτσης Θ., Ξεφτέρης Σ. (2021) «Μεθοδολογία υποστήριξης της σχεδιαστικής σκέψης στο Δημοτικό Σχολείο με τη χρήση σχεδιαστικών καρτών», 12ο Πανελλήνιο/Διεθνές Συνέδριο “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”, ΕΤΠΕ ,Φλώρινα 5/2021
  3. Ξεφτέρης Σ., Καράμπαλη Δ., Παλαιγεωργίου Γ. (2021) «Διδακτική πρόταση ψηφιακής αφήγησης μικτής πραγματικότητας, εκπαιδευτικής ρομποτικής και drone για τη διδασκαλία αγγλικών ως 2ης γλώσσας σε μαθητές δημοτικού», 12ο Πανελλήνιο/Διεθνές Συνέδριο “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”, ΕΤΠΕ, Φλώρινα, 5/2021
  4. Ξεφτέρης Σ., Ντιβανίδου Μ., Παλαιγεωργίου Γ. (2020)Διδακτική πρόταση χρήσης περιβάλλοντος μικτής πραγματικότητας και ρομποτικής για τη διδασκαλία κλασμάτων με αριθμογραμμή. 6o Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ) , Λάρισα, 10/2020
  5. Xefteris, S., Palaigeorgiou, G., & Zoumpourtikoudi, E. (2019). Educational Robotics For Creating Tangible Simulations: A Mixed Reality Space For Learning The Day/night Cycle. In Springer (Ed.), Interactive Mobile Communication, Technologies and Learning. Thessaloniki.
  6. Xefteris and G. Palaigeorgiou, “Mixing Educational Robotics, Tangibles and Mixed Reality Environments for the Interdisciplinary Learning of Geography and History,” Int. J. Eng. Pedagog., vol. 9, no. 2, pp. 82–98, 2019.
  7. Xefteris, G. Palaigeorgiou, and A. Tsorbari, A Learning Environment for Geography and History Using Mixed Reality, Tangible Interfaces and Educational Robotics, vol. 917. 2019.
  8. Palaigeorgiou, D. Tsapkini, T. Bratitsis, and S. Xefteris, “Embodied learning about time with tangible clocks,” in Interactive Mobile Communication Technologies and Learning, 2018, pp. 477–486.
  9. Σ. Ξεφτέρης, Γ. Παλαιγεωργίου, “Η Εκπαιδευτική Ρομποτική ως προπτυχιακό μάθημα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας,” in 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ), 2017, pp. 388–396.

 

December 2024
M T W T F S S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031