Publications
Zoupidis, A., Pnevmatikos D., Spyrtou, A., and Kariotoglou, P. Combining and linking virtual with real experiments as scaffolding for conceptual understanding: the explanations of floating/sinking phenomena, (under review, Research in Science & Technological Education).
Zoupidis, A., Pnevmatikos D., Spyrtou, A., and Kariotoglou, P. (2016). The impact of the acquisition of Control of Variables Strategy and nature of models in floating-sinking phenomena reasoning and understanding of density as property of materials, Instructional Science, 44, 315-334. doi:10.1007/s11251-016-9375-z.
Zoupidis, A., Spyrtou, A., Malandrakis, G., Kariotoglou, P. (2016). The evolutionary refinement process of a Teaching Learning Sequence for introducing inquiry aspects and density as materials’ property in floating / sinking phenomena, In D. Psillos & P. Kariotoglou (Eds.), Iterative Design of Teaching-Learning Sequences, (pp. 167-199), Springer.
Zoupidis, A., Strangas, A., Kariotoglou, P. (2016). Contributions of explicit instruction in understanding the control of variables strategy: the case of preschool student teachers, Oral Announcement in Education Across Borders Conference, 6-7 October 2016, University “St. Kliment Ohridski”, Bitola.
Ζουπίδης, Α. (2014). Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών για το Νηπιαγωγείο: πτυχές της σύγκρισης του ισχύοντος με αυτό για το «Νέο Σχολείο». Στο Π. Καριώτογλου & Π. Παπαδοπούλου «Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αναζητήσεις και Προτάσεις» Αθήνα: Gutenberg.
Δημάδη, Δ. & Ζουπίδης, Α. (2013). Η εξέλιξη της κατανόησης του φαινόμενου της διάλυσης μαθητών/τριών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσω διδακτικού πειράματος, στο Δημητρίου, Α. (επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση – Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές, σελ. 211 – 219, http://epublishing.ekt.gr/el/9391